سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین: سرعت غیرمجاز، عامل ۳۲درصد تلفات آزادراهی در قزوین است
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین:
                سرعت غیرمجاز، عامل ۳۲درصد تلفات آزادراهی در قزوین است

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین: سرعت غیرمجاز، عامل ۳۲درصد تلفات آزادراهی در قزوین است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ جواد حق‌لطفی، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین، در نشست شورای ترافیک استان اظهار کرد: طبق گزارش پلیس راه، ۳۲درصد از تصادفات منجر به فوت در آزادراه‌های استان قزوین ناشی از سرعت غیرمجاز است. این موضوع زنگ خطری برای مدیریت ایمنی جاده‌ای در استان محسوب می‌شود.وی افزود: چالش‌ها و مشکلات موجود در مسیرهای مواصلاتی باید در قالب کمیته‌های تخصصی بررسی و برای رفع آن‌ها راهکارهای روزآمد و قابل اجرا ارائه شود تا از عوامل مؤثر در افزایش سوانح جاده‌ای و تلفات انسانی پیشگیری به‌عمل آید.حق لطفی تصریح کرد: با توجه به اهمیت مسیر قزوین – الموت – تنکابن، استقرار و جانمایی ایستگاه‌های پلیس راه باید در اولویت قرار گیرد و هرچه سریع‌تر عملیاتی شود.سرپرست معاونت عمرانی استانداری قزوین با اشاره به آمار تصادفات در آزادراه قزوین –البرز گفت: این مسیر به طول ۸۰ کیلومتر تا عوارضی شماره سه، بالاترین نرخ تصادف را در استان به خود اختصاص داده است. با توجه به عدم امکان تعریض یا جابه‌جایی این محور، باید کمیته‌ای تخصصی برای اصلاح طرح‌ها و بهبود وضعیت این مسیر تشکیل شود.حق لطفی همچنین تأکید کرد: شهرداران و فرمانداران موظف‌اند نسبت به رفع نواقص ایمنی در نقاط حادثه‌خیز اقدام کنند. نرم‌افزاری در همین راستا برای نخستین بار در قزوین طراحی شده که شناسایی دقیق نقاط پرخطر را امکان‌پذیر می‌کند.سرپرست معاونت عمرانی استانداری قزوین در پایان با اشاره به مشکلات روشنایی برخی معابر مهم شهری بیان کرد: تعیین تکلیف وضعیت روشنایی بلوارهای صنعت، ابوترابی و میرزاکوچک‌خان باید در دستور کار شهرداری قزوین قرار گیرد.

همچنین ببینید

روزنامه هم‌میهن: تداوم اشتباهات گذشته در سیاست داخلی و خارجی ممکن نیست/ ایران را به کجا می‌خواهیم ببریم؟

روزنامه هم‌میهن: تداوم اشتباهات گذشته در سیاست داخلی و خارجی ممکن نیست/ ایران را به کجا می‌خواهیم ببریم؟

هر فرد یا نهاد یا کشوری که چشم‌انداز روشنی برای آینده ندارد، تصمیم‌گیری‌های آن اغلب شتاب‌زده خواهد بود و رنگ و بوی هیجانی دارد. تصمیماتی که نه بر پایه تحلیل‌های بلندمدت بلکه ناشی از هیجانات زودگذر و لحظه‌ای مثل خشم و اضطراب و یا ملاحظات تاکتیکی است. پیامد چنین شیوه‌ای برای کشور، فرسایش توان تصمیم‌سازی نهادهای حکمرانی و تشدید احساس سردرگمی مردم است.