اردوغان ادعای مذاکره با پسر ترامپ درباره توافقات آنکارا-واشنگتن را رد کرد
اردوغان ادعای مذاکره با پسر ترامپ درباره توافقات آنکارا-واشنگتن را رد کرد

اردوغان ادعای مذاکره با پسر ترامپ درباره توافقات آنکارا-واشنگتن را رد کرد

به گزارش خبرآنلاین، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز، یکشنبه، پس از اتهامات علیه او مبنی بر «معامله» با «دونالد ترامپ جونیور» پسر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا گفت که آنکارا درباره توافقات با شخص ترامپ گفت‌وگو می‌کند، نه فرزندش.به گزارش ایسنا، خبرگزاری ریانووستی با انتشار این مطلب گزارش داد: «اوزگور اوزل» رئیس مخالفان دولت ترکیه از «حزب جمهوری‌خواه خلق» اردوغان را به «رها کردن فلسطین» در ازای دست یافتن به قراردادی برای خریداری ۳۰۰ هواپیمای بویینگ در طی نشستی با دونالد ترامپ جونیور در هفته جاری در استانبول متهم کرد.اردوغان پیش از عزیمت به آمریکا برای شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در جمع خبرنگاران گفت: آیا اوزل در این نشست با ما بود؟ واقعا چنین چیزهایی را باور می‌کنید؟ این مرد مدام حرف‌های من‌درآوردی می‌زند. ما زمان خریداری هواپیما یا هر چیزی از این دست نظر اوزل را نمی‌پرسیم. او چیزی در این باره نمی‌داند. به طور کلی، اگر ما توافقی با آمریکا انجام دهیم، با ترامپ است، نه با پسرش.رئیس‌جمهور ترکیه گفت که گرد هم آوردن و حمایت از کشورهایی که حاضرند کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند امری ضروری است و او قصد دارد با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل و چند تن از رهبران جهان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار کند.اردوغان همچنین گفت که مایل است در دیدار با ترامپ در ۲۵ سپتامبر درباره مسائل منطقه‌ای، همکاری دوجانبه در تجارت، سرمایه‌گذاری و حوزه دفاعی گفت‌وگو کند. رئیس‌جمهور آمریکا در ۱۹ سپتامبر گفت که او و اردوغان روی توافق‌های تجاری و نظامی متعدد، از جمله خریداری عمده هواپیماهای بویینگ و یک توافق هواپیمای جنگنده اف-۱۶ و مذاکرات در زمینه فروش جنگنده‌های اف-۳۵ کار می‌کنند.

همچنین ببینید

باز هم قرار است تبلیغات فیلمهای ایرانی در شبکه های ماهواره ای فارسی زبان متوقف شود؟

باز هم قرار است تبلیغات فیلمهای ایرانی در شبکه های ماهواره ای فارسی زبان متوقف شود؟

در سالهای اخیر با دلایل و توجیهات اقتصادی از جمله رونق بیشتر کسب‌وکار تولیدکنندگان مواد غذایی، لبنی و...سخت‌گیری زیادی در قبال سفارش پخش آگهی به شبکه‌های ماهواره‌ای صورت نمی‌گرفت. دامنه تبلیغات محصولات ایرانی به یک یا دو کانال تلویزیونی محدود نمی‌شد و بازاریابان به تناسب محبوبیت و ضریب نفوذ بیشتر شبکه‌های فارسی زبان در داخل کشور، با آنها وارد معامله می‌شدند.