برگزاری آزمون دوره مامایی در شمال افغانستان
برگزاری آزمون دوره مامایی در شمال افغانستان

برگزاری آزمون دوره مامایی در شمال افغانستان

وزارت مهاجرین حکومت طالبان با انتشار اطلاعیه‌ای اظهار داشت ۲۳۴ نفر از دختران در آزمون دوره سه ساله مامایی در ولایت قندوز شرکت کردند که از این میان ۸۰ نفر پذیرفته خواهند شد.

اطلاعیه افزود هزینه آموزش این دوره را دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل پرداخت می‌کند.

اخیرا" گزارش هایی مبنی بر افزایش و شیوع بیماری های آبله مرغان، سرخک و آنفلوآنزا در افغانستان منتشر شده است که به دلیل همجواری این کشوربا استان خراسان زنگ خطر شیوع این بیماری ها در این استان به صدا درآمده است.

وزارت بهداشت حکومت طالبان اسفندماه سال گذشته در نامه‌ای از ریاست‌های این وزارتخانه در ولایت‌های مختلف افغانستان خواست تا روند پذیرش دختران فارغ‌التحصیل از دبیرستان را به دانشکده‌های پزشکی آغاز کنند.

معاون سیاسی ریاست الوزرای حکومت سرپرست طالبان در دیدار با سفیر افغانستان در چین، روابط این حکومت با پکن را مهم و به نفع هر ۲ کشور توصیف کرد.

خبرگزاری دولتی «باختر» گزارش داده بود روند پذیرش دختران در دانشکده‌های پزشکی دولتی در ولایت‌های کاپیسا، پروان، پنجشیر، میدان وردک، غزنی، پکتیکا، لوگر، خوست، بدخشان، بامیان و پکتیا آغاز شده است.

پیش از این نیز «قلندر عباد» وزیر بهداشت حکومت طالبان گفته بود افغانستان با کمبود پزشک زن مواجه است.

همچنین ببینید

اداره‌کل زندان‌های اصفهان درباره اخبار کذب زندانی پرحاشیه امنیتی «توماج صالحی» اطلاعیه داد

اداره‌کل زندان‌های اصفهان درباره اخبار کذب زندانی پرحاشیه امنیتی «توماج صالحی» اطلاعیه داد

میزان : اداره‌کل زندان‌های اصفهان در اطلاعیه‌ای درباره اخبار کذب عدم دسترسی فرد زندانی به نام «توماج صالحی» به تلفن و یا اعطای ملاقات به وی، اعلام کرد: برخلاف جوسازی مستمر این مجرم در فضای مجازی و یا اظهارات وکلای نامبرده در مورد ممنوعیت تماس تلفنی و یا تعلیق ملاقات، هم‌اکنون به مانند سایر زندانیان، دسترسی کامل به این امکانات که در راستای حقوق شهروندی در زندان‌ها مستقر هستند، داشته است.