تضمین سود خودروسازان در تولید انبوه خودروی اقتصادی

تضمین سود خودروسازان در تولید انبوه خودروی اقتصادی

صدا و سیما/ ­معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو گفت: در صورتی شرکت‌های خودروسازی در تولید خودرو‌های اقتصادی سودخواهند داشت که میزان تولید بالاتری در مقایسه با بقیه محصولات داشته باشند.آقای محسن رضایی منش گفت: در تولید خودروی اقتصادی اصل بر میزان بالای تولید است که از اهداف طرح تولید خودروی k۱۱۲ هم محسوب می‌شود بنابراین اگر تولید افزایش یابد در کاهش قیمت تمام شده قطعات تاثیر زیادی دارد.  وی در خصوص شباهت خودروی k۱۱۲ به رنو کویید فرانسه گفت: یک پلتفروم شامل ۵ جز است وقتی قوای محرکه، برق و شبکه آن، ۳۵ درصد یک خودرو را تشکیل می‌دهد در عمل پلتفرم (بن سازه) خودرو، بومی می‌شود.

رضایی منش نبود ایربگ جانبی یا کم شدن کیفیت قطعات در یک خودروی اقتصادی را تکذیب کرد و گفت: سازمان استاندارد به خودروسازان اجبار کرده تا زمانی که خودرویی استاندارد‌های ۸۵ گانه خودرو را نگذرانده باشد اجازه تولید انبوه داده نمی‌شود.  وی اضافه کرد: در طراحی خودروی k۱۱۲، استاندارد‌های ۸۵ گانه و حتی استاندارد‌های تعلیق شده مانند چراغ روز یا تعویض دنده رعایت می‌شود و از منظر استانداری تعلیق پذیر نیست. معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو در خصوص صادرات این محصول به کشور‌های همسایه گفت: بازار هدف این خودرو با ابعاد و قیمت مشخص، ایران است، اما می‌تواند به شرط قیمت مناسب به کشور‌های همسایه هم صادر شود.

همچنین ببینید

فایننشال‌تایمز گزارش داد؛
جنگ‌افروزی تل‌آویو علیه ایران، میخ آخر بر تابوت عادی‌سازی با ریاض

فایننشال‌تایمز گزارش داد؛ جنگ‌افروزی تل‌آویو علیه ایران، میخ آخر بر تابوت عادی‌سازی با ریاض

تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به ایران نه‌تنها منطقه را در آستانه بحرانی تازه قرار داد، بلکه موجب شد عربستان سعودی در محاسبات راهبردی خود، گامی دیگر به‌سوی نزدیکی به تهران برداشته و رویای عادی‌سازی با ریاض را برای صهیونیست‌ها دست‌نیافتنی‌تر کند.