قیمت خرید پرتقال شب عید اعلام شد
قیمت خرید پرتقال شب عید اعلام شد

قیمت خرید پرتقال شب عید اعلام شد

ایسنا/ در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار درباره جزئیات تنظیم بازار میوه شب تصمیم گرفته شد و قیمت خرید پرتقال تامسون شمال به ازای هر کیلوگرم ۱۰ هزار و ۵۰۰  تومان با لحاظ کلیه هزینه‌های تبعی تحویل کف کامیون در استان مبداء تصویب شد و تصمیم‌گیری درباره وضعیت سیب نیز به جلسه بعدی موکول شد.بر اساس تصمیمات جلسه آخر ستاد تنظیم بازار درباره تعیین مباشر تامین و نحوه اجرای طرح تنظیم بازار میوه شب عید تصمیم‌گیری شد و کلیات دستورالعمل تامین (خرید و ذخیره‌سازی) و توزیع (جذب سهمیه استان و عرضه) سیب درختی و پرتقال ایام پایانی سال ۱۳۹۹ و نوروز سال ۱۴۰۰ کشور و نمونه تفاهم‌نامه‌های مباشران تامین و توزیع مطرح و تصویب شد.قیمت پیشنهادی کمیته ملی راهبری طرح تنظیم بازار برای خرید پرتقال تامسون شمال به ازای هر کیلوگرم ۱۰ هزار و ۵۰۰  تومان با لحاظ کلیه هزینه‌های تبعی (شستشو، سورتینگ، سردخانه، حمل‌ونقل، بازرسی و...) تحویل کف کامیون در استان مبداء مطرح و تصویب شده است. همچنین استان مازندران به‌عنوان استان تامین‌کننده پرتقال تامسون شمال و اتحادیه باغداران استان مازندران به صورت متمرکز به‌عنوان مباشر تامین، تعیین شد.باتوجه به تعیین سقف پیشنهادی قیمت سیب درختی مقرر شد برای تامین سیب درختی طرح تنظیم بازار، استان‌های مقصد (مصرف‌کننده) به صورت غیرمتمرکز و در دامنه قیمتی اعلامی کمیته ملی راهبری که متعاقبا اعلام خواهد شد، نسبت به تامین با مباشران استان تولیدکننده اقدام کنند. ضمنا در صورت تشخیص مدیر طرح، تامین سیب درختی به صورت متمرکز هم بلامانع است. تصمیمات کمیته ملی راهبری طرح تنظیم بازار میوه ایام پایانی سال‌جاری درخصوص قیمت خرید، ذخیره‌سازی، مباشر خرید و سازوکار اجرایی طرح تا پایان اجرای آن به‌عنوان مصوبات کارگروه تنظیم بازار تلقی می‌شود.گفتنی است که در جلسات قبلی ستاد تنظیم بازار در آذر ماه، با وجود مخالفت وزارت جهاد کشاورزی، مسئولیت ذخیره سازی و تنظیم بازار میوه شب عید به این وزارتخانه سپرده شد.

همچنین ببینید

مسعود سپهر جامعه‌شناس و استاد دانشگاه
                روایت‌سازی بدون اعتمادسازی ممکن نیست/بازگشت چهره‌های حذف‌شده به صدا و سیما؛ فرصتی که نباید از دست برود

مسعود سپهر جامعه‌شناس و استاد دانشگاه روایت‌سازی بدون اعتمادسازی ممکن نیست/بازگشت چهره‌های حذف‌شده به صدا و سیما؛ فرصتی که نباید از دست برود

در شرایط بحرانی، روایت رسانه‌ها می‌تواند یا مرهمی باشد بر زخم‌های جمعی یا هیزمی برای آتش بی‌اعتمادی. مسعود سپهر، جامعه‌شناس و استاد دانشگاه در گفت‌وگو با خبرآنلاین از فرصت بی‌سابقه‌ای می‌گوید که جنگ ۱۲روزه برای صداوسیما به ارمغان آورد؛ فرصتی برای بازسازی اعتماد عمومی. اما آیا این نهاد توانست از آن بهره‌برداری کند؟